NNIC Business Support is kleinschalig, persoonlijk en gedegen. Uw persoonlijk adviseur. Korte lijnen, snelle actie en een ervaren sparringspartner in financieel-, juridisch- en organisatieadvies.

Over NNIC Business Support

NNIC Business Support is vanaf 1996 actief, eerst vanuit de naam Noord Nederlandse Incasso Combinatie, later NNIC Incasso en vanaf ongeveer 2015 als NNIC Business Support. De naam doet vast wel vermoeden dat het in eerste instantie ging om het incasseren van geldvorderingen, wat zeker in die tijd een opkomende markt was. Het bedrijf is sterk gegroeid als commerciele incasseur in vooral de periode 2000 tot 2010. Vanaf ongeveer 2005 is een specialisatie ontstaan in kwesties met een groter belang dan algemeen gangbaar in de markt. Dit heeft er toe geleid dat vanaf 2008 incasso op particuliere partijen (consumentenincasso) verlaten is en gespecialiseerd is in de zakelijke incasso. Vanaf dat punt is er ook een verbreding van het dienstenpakket ontstaan, waarbij incasso steeds meer op de achtergrond geraakt is. 

Vanaf 2015 is het incasseren van geldvorderingen bijzaak geworden, maar wordt deze dienst wel nog steeds uitgevoerd voor een serie van landelijke vaste klanten. Daarbij ligt het accent op klantrelaties en kleinschaligheid, we helpen een select aantal bedrijven met advies en staan ze bij, vooral wanneer het gaat om financieel juridische zaken. Daarbij is er relatief vaak sprake van een wat groter belang. Om daar een getallen aan te verbinden, in het jaar 2024 werkten we aan zaken met een belang van 100 euro tot 18 miljoen Euro. 

 

Advisering en bijstand door uw vertrouwenspersoon

Het MKB en vermogende particulieren/beleggers blijken behoefte te hebben aan een vertrouwenspersoon die voor hen de zaken regelt. Dat wil niet noodzakelijkerwijs zeggen alles ook zelf uit te voeren. Naast dat zoiets onverstandig is, is het ook niet effectief. Persoonlijke interesse leidt vaak tot persoonlijke kennis en specialisatie. Het is dan goed om samen te werken met diverse partijen waarbij het belang van de zaak leidend is.

Wel staat centraal dat de vertrouwenspersoon degene is die in staat is over de zaak heen te kijken en de juiste vragen te stellen en soms ook te helpen beslissen. Maar vooral op een gedegen, integere wijze pro-actief bezig te gaan met oplossen en daarin ook een stuk verantwoordelijkheid te nemen. Daarbij hoort ook dat de klant het vertrouwen en de vrijheid geeft, uiteraard steeds in goed overleg.

Stel eenvoudigweg de vraag en naast een eerste richting zijn ook de prijs en voorwaarden snel duidelijk. 

 

Samenwerking met professionals

In 2026 zijn we al 30 jaar actief in de markt en hebben in die tijd de nodige avonturen beleefd en veel mensen ontmoet. Vanuit dit punt hebben we de nodige contacten in binnen- en buitenland en kunnen snel hulp bij vraagstukken en situaties organiseren. Of, soms nog veel belangrijker, kunnen we in overleg met onze vertrouwenspersonen de juiste professional vinden voor de situatie. Dit netwerk is breed en divers, van technische specialisten die raad kunnen geven wanneer bijvoorbeeld een betonvloer niet goed uitpakt, tot een praktische fiscalist maar ook een advocaat die fiscale zaken bij Gerechtshoven tot zijn dagelijks werk rekent. Maar ook specialisten in arbeidsrecht, Merk- IE en IT Recht, Internationaal recht tot insolventiespecialisten, mediators en adviserend advocaten. 

De vertaling van een goed advies van een externe partij naar de eigen organisatie is een tweede kernpunt.

 

Voor welke kwesties kunt u bij ons terecht?

Wij zijn zeker niet gespecialiseerd in alle gebieden, maar afhankelijk van de vraag kunnen we behulpzaam zijn, al was het maar met het regelen dat er een antwoord komt. Zaken waar we de afgelopen jaren vaker bij betrokken zijn geweest en waar we graag in rol in spelen zijn:

  • Incasso van zakelijke geldvorderingen
  • Zakelijke leningen van private geldverstrekkers
  • Arbeidsrecht, individuele kwesties en reorganisatie
  • Bouw- en vastgoed 
  • Aandeelhouderszaken en aandeelhoudersconflicten
  • Analyse van bedrijfsstructuur en financieringsopzet 
  • Bedrijfsreorganisatie
  • Bedrijfsuitbreiding en investering 

Onafhankelijk en betrouwbaar

De vaak rechtskundige adviespraktijk is al jarenlang rendabel wat ons in staat stelt om onafhankelijk te zijn van de afzonderlijke opdrachtgevers. Dat geeft rust en vrijheid om te beslissen wat te doen, wanneer en voor wie. De focus ligt op de kwestie op zich en niet op een geldelijk belang wat voor ons als adviseur van belang is. Het gaat om het helpen van de klant op de best mogelijke manier die we ons voor kunnen stellen, waarbij een goede, correcte en fatsoenlijke omgang met iedereen van groot belang is. We zijn onafhankelijk en betrouwbaar, eerlijk en oprecht.